תכנית הלימודים –

מקצועות עיוניים:

תורת המוזיקה –חשיפת התלמידים לגדולי היוצרים והיצירות המוזיקליות לאורך ההיסטוריה. אנו ננתח את המוזיקה על כלל הז'אנרים שלה מקלאסי ועד פופ ונבחן אלמנטים הסטורים החל מצורה וכלה בהפקה מוזיקלית. השיעור מקנה הבנה וידע בהתפתחות המוזיקה המערבית תוך עמידה על האידיאלים האסתטיים השונים כפי שבאו לידי ביטוי בעבודותיהם של המלחינים לאורך התקופות השונות. התלמידים יוצאים עם מטען תרבותי מקיף ועשיר, ובעלי תפיסה רחבה של המוזיקה ומקומה בתרבות המערבית.

תאוריה כמו בכל שפה, גם למוזיקה ישנם חוקי תחביר. התלמידים ילמדו בשיעור שליטה בשפה המוזיקלית על כל עושרה ורישום נכון של מרווחים, סולמות, ואקורדים אשר ביחד מהווים את אבני היסוד של היצירה המוזיקלית.  הבנת התאוריה פותחת בפני המוזיקאי והמבצע רבדים עמוקים יותר של המוזיקה, ושליטה בתאוריה הופכת את המוזיקאי לאומן. מגמת האומנות הייחודית בבית הספר רעות, מאפשרת למידת מקצוע זה בקבוצות קטנות, דבר המאפשר יחס אישי והתקדמות מירבית של כל תלמיד.

סולפז' פיתוח כישורי השמיעה המוזיקלית, הינה מן החשובות בפיתוח כישוריו של המוזיקאי. בשיעור זה התלמידים לומדים כיצד להשתמש נכון בכישורי השמיעה שלהם ולהיות מסוגלים לזהות ואף לשיר: צלילים, מרווחים, סולמות ואקורדים. יכולת זו תאפשר למוזיקאי "לשמוע" את המוזיקה הכתובה על הדף עוד לפני שהיא מנוגנת. בבית הספר רעות, מקצוע זה נלמד בקבוצות קטנות, דבר המאפשר יחס אישי והתקדמות מירבית של כל תלמיד.

הלחנה היכולת להלחין מוזיקה מקורית מאפשרת למוזיקאי לתקשר את פנימיותו הייחודית ורגשותיו באמצעות צלילים ותוך כך לא פחות מלהשאיר את חותמו על המאזין והסביבה. שיעור זה ניתן לתלמידי כיתה ט' ברגישות רבה ובמתן כלים מעשיים להתנסות בכתיבה מקורית.  השיעור מתקיים במעבדת המחשבים בה לאורך השנה התלמידים כותבים בתוכנות תיווי ומגישים תיק יצירות שאף זוכות לביצוע על ידי תלמידי הכיתה.

הרכבים –

הנגינה בהרכב הינה חלק חשוב ומרכזי בתהליך התפתחותו של הנגן ומתרגלת הקשבה ועבודת אנסמבל. נגינה תוך הקשבה לנגן אחר מצריכה מיומנות ותרגול ארוך שנים. ההשתתפות בהרכבים היא אחד מרגעי השיא השבועיים עבור התלמידים וכמו בכל דינמיקה קבוצתית התלמידים לומדים להיות לעיתים מובילים ולעיתים מלווים. ישנו דגש מיוחד במגמה על שירה, וכלל התלמידים משתתפים בהרכב שירה/מקהלה. הסיבה לכך נעוצה בתפיסה שההפנמה המוזיקלית של התלמיד תיעשה בצורה מיטבית  כאשר אין בינו לבין המוזיקה "מתווך" בדמות כלי נגינה. הפקת המוזיקה באמצעות הקול בלבד, מפנה את המוזיקאי לחוות על גופו את ההתרחשות המוזיקלית במלואה.

הרכבי המגמה: הרכב קשתנים, הרכב בארוק, מקהלה, הרכב שירה (קולות רעות), ביג בנד, תזמורת כלי נשיפה, הרכב גיטרות קלאסיות.