הפרוייקט האחרון של תלמידי מגמת תיאטרון בכיתה י"ב, הוא הפקה מלאה בפני קהל, במסגרת עבודת חקר המותאמת לתכנית ללמידה משמעותית. תהליך העבודה נעשה בשיטת למידה מבוססת פרוייקטים (Project Based Learning), והיא מאגדת בה את הכישורים המעשיים שרכשו התלמידים במהלך שלוש שנות הלימוד במגמה.
בחינת הבגרות בהפקה על פי תפיסת ה – PBL, מזמנת לתלמידים תהליכי למידה ויצירה מעמיקים ומשמעותיים בהיבט הקוגניטיבי, החברתי והרגשי והיא מושתתת על כמה עקרונות:
ערך ללומד ולחברה, מעורבות הלומד והמלמד ורלבנטיות ללומד. תהליך הלמידה במסגרת ההפקה מאפשר לתלמידים לגבש פרשנות למחזה בעקבות מסע אישי וקבוצתי של חקר ולמידה, שאילת שאלות ומימוש של בחירות אמנותיות במסגרת תפקידם כשחקנים, במאים ומעצבים.
השנה, תלמידנו הציגו שתי יצירות מאוד שונות זו מזו:

מסיבת יום ההולדת – מאת הרולד פנטר
סטנלי וובר הוא פסנתרן לשעבר אשר מתגורר באכסניה מוזנחת, המנוהלת על ידי האחיות מג ומרסי בולס, בעיר חוף אנגלית. שלושה אורחים לא צפויים מעברו המסתורי של סטנלי, אשר מגיעים לחפש אותו, כביכול ביום ההולדת שלו, והופכים את המסיבה התמימה לסיוט.
הרולד פינטר, זוכה פרס נובל לספרות, היה מחזאי ופעיל פוליטי מפורסם. היה ידוע בהשתייכותו לקבוצת כותבים אוואנגרדיים של סוגת תיאטרון האבסורד. עבודותיו של פינטר הושפעו רבות ממחזותיו של סמואל בקט, אך הוא היה ידוע בסגנונו הייחודי והחדשני. מסיבת יום ההולדת הוא המחזה הראשון באורך מלא שחיבר המחזאי והוא הפך לאחד המחזות הפופולאריים ביותר שלו.

בימוי: אריקה קוסוי | דרמטורגיה: אביב בורנשטיין | עיצוב תפאורה: איתם גורפיל | עיצוב תלבושות: מריה איוונוב | מוזיקה: הגר סלעי | תאורה: שיר אבוטבול | הפקה: נועה שביב

טלמאכוס קליי – מאת לואיס ג'ון קרלינו
טלמאכוס, בנם של פנלופה בת התמותה והספן האלוהי אודיסאוס, נשלח על ידי האלה אתנה, יפת התואר להחזיר את אודיסאוס הביתה ובכך להשיב את הסדר על קנו. טלמאכוס נאבק במחזרים החוטאים של אמו שלא יודעת שיוצא לקראת אביו באוניה שאתנה השיגה באורח פלא רק בשבילו. אל האונייה הוא יוצא עם חרבו החדה על כתפו ומתחיל את המסע, בו מוצא את הכוח והחכמה שקיימים בו למרות החששות ואי הוודאות, שכן לא פגש את אביו מעולם.
טלמאכוס שלנו הוא ממזר השוגה בחלומות. הוא יוצא לראשונה בחייו מהעיירה דאוונסויל, ונוסע ברכבת להוליווד. במסע שלו בחיפוש אחר משמעות הקיום, הוא מנסה להגשים את חלומו הקולנועי. האם יצליח למצוא את מבוקשו, כפי שטלמאכוס המיתולוגי מצא את אביו?
המחזה נכתב בעקבות עבודת סדנה והוצג לראשונה ב-1963 בניו-יורק כקולאז' לקולות וצלילים. המחזה הוצג בישראל ב-1965 על ידי בימת השחקנים בתרגומה של תרצה אתר.

בימוי: ליאן מיטנר דורון | עיצוב תפאורה: נדב הניג | עיצוב תלבושות: ילי מעיין | מוזיקה: אסף נהרדיה | תאורה: מור גילינסקי | הפקה: ארז גודמן

לתמונות נוספות