המגמה לאומנות פלסטית

"אין באומנות עתיד ועבר. אומנות שאיננה מבטאת את ההווה לעולם לא תתקיים."

פבלו פיקאסו

המגמה לאומנות פלסטית בשילוב מגמת ההמשך הרב תחומית מתאימה לבני נוער סקרנים, בעלי מעוף, דמיון וחשיבה יצירתית, המעוניינים ללמוד את שפת האמנות והעיצוב, בדגש על אמנות פלסטית. באמצעות ציור, איור, פיסול, צילום, וידאו, אנימציה, עיצוב והכרת תוכנות גרפיות, ירכשו התלמידים כלים להבעה עצמית, שתאפשר צמיחה אישית ובנית שפה ייחודית בכל תחומי האמנות והעיצוב.
סגל המורים שלנו מורכב מאמנים פעילים בשדה האמנות המקומי והבינלאומי.
תכנית הלימודים העשירה כוללת לימוד עיוני בצד התנסות מעשית, חווייתית.
בחטיבה העליונה מתרחב ומעמיק בסיס הידע הנרכש בחטיבת הביניים. תלמידי המגמה נחשפים לשפע תרבויות וזרמים אמנותיים במסגרת סיורים במוזיאונים ותערוכות מגוונות, כיתות אמן של אמנים פעילים, ביקורים במרחבי יצירה ייחודיים, התנסויות ברישום בטבע, מרתונים לרישום וציור, עבודה בסדנאות, ופרויקטים אישיים וקבוצתיים, המשלבים פיתוח חשיבה ביקורתית ותהליכי משוב. בסיום לימודיו מציג כל תלמיד פרויקטים באמנות ועיצוב: עבודת תזה ושתי תערוכות יחיד עם אמירה אישית, הנשענות על מכלול הידע שרכש התלמיד במגמה.
רבים מבוגרינו ממשיכים ללמוד באקדמיות בארץ ובחו"ל, והופכים לאמנים פעילים, מעצבים, צלמים ואדריכלים מצליחים.

צוות מורי המגמה

 

רכזת המגמה: גב' אורית (רוזן) גלבנד

צוות מורי המגמה:

גב' אורית (רוזן) גלבנד – מבוא לאומנות, רישום ותולדות האומנות

מר ליאב שופן – פיסול ואומנות רב-תחומית

מר אדוארד בוגורד – רישום וציור

גב' תיה דולינסקי – רישום, ציור, פיסול והדפס

מר אייל לוי – מדיה דיגיטלית

 

מבדקי התאמה

המגמה לאמנות פלסטית היא חממה לפיתוח היצירתיות, באמצעות לימודי העשרה בסדנאות יצירה מגוונות. תוכנית הלימודים העשירה כוללת לימוד עיוני בצד התנסות מעשית חווייתית. הדגש בעבודת הסדנה הוא על פיתוח יכולות חשיבה ואמירה אישית. באמצעות: פיסול, ציור, רישום, צילום, איור, תוכנות גרפיות, אנימציה, הדפס יסודות השפה החזותית, יסודות העיצוב ותולדות האומנות. סגל המורים שלנו מורכב מאמנים פעילים בשדה האומנות המקומי והבינלאומי. דרכי העבודה שפותחו במגמה לאורך שנים הן ייחודיות.

אומנות פלסטית

חטיבת ביניים

מבדקי התאמה מיועדים לתלמידי כיתות ו', לקראת שנת הלימודים תשפ"ב.

מבדקי ההתאמה יתקיימו בהתאם להנחיות משרד החינוך ומשרד הבריאות במתכונת מקוונת או במרחבי בית הספר, על כך תבוא הודעה בנפרד. אנא עקבו אחרינו ברשתות החברתיות.

על מועד הבחינה תפורסם הודעה בהמשך בהתאם להנחיות משרדי הבריאות והחינוך. אנא עקבו אחרינו ברשתות החברתיות.

שלב א' – רישום טבע דומם (כ-75 דקות). נבקש מהתלמיד/ה להביא חפץ אישי לבחירתו (לא שביר) בגודל 20 ס"מ. 

שלב ב' – שיחה עם צוות המורים לאמנות. לשיחה זו על התלמיד/ה להביא: תיק עם מבחר מעבודותיו של התלמיד הכולל: רישומים, ציורים (כ-10 עבודות מינימום), צילומים, רצוי גם עבודת פיסול. אפשר לצרף ספר סקיצות. 

שלב ג' – ראיון אישי 

שלב ד' – כתיבת חיבור. על התלמיד/ה להביא כלי כתיבה. 

על התלמיד/ה להביא: חפץ אישי לבחירה (לא שביר) בגודל 20 ס"מ ותיק עם מבחר מעבודותיו של התלמיד הכולל: רישומים, ציורים (כ-10 עבודות מינימום), צילומים, רצוי גם עבודת פיסול. אפשר לצרף ספר סקיצות. 

אנו מאחלים לכם הצלחה.

כניסה למערכת